Jak napisać reklamację do biura podróży za nieudane wakacje? W niniejszym artykule przedstawiam wzór takiej reklamacji. Reklamacja musi być złożona w ciągi 30 dni od powrotu z wycieczki. Reklamację możemy złożyć w przypadku nienależytego wykonania umowy o świadczenie usług turystycznych (np. nie wszystkie wycieczki się odbyły, różnica w miejscu położenia hotelu itp.) lub biuro podróży podwyższyło cenę wycieczki bez przyczyny.
Reklamacja do biura podróży – wzór
Ustawa o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. mówi:
Art. 11a.
1. Organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte
wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
1) działaniem lub zaniechaniem klienta;
2) działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu
usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań
nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo
3) siłą wyższą.
Poniżej przedstawiam wzór pisma reklamacyjnego za nieudaną wycieczkę organizowaną przez biuro podróży. W miejsce wykropkowania należy opisać za co domagamy się zwrotu pieniędzy (opisać rozbieżności itd.). Do reklamacji należy dołączyć kopię umowy z biurem podróży, zdjęcia, rachunki lub inne dowody potwierdzające niewłaściwe wykonanie umowy oraz Tabelę Frankfurcką.
……………………………
Miejscowość, data
Imię, nazwisko
adres konsumenta
nr umowy
Do
(pełna nazwa i adres siedziby przedsiębiorcy)
Reklamacja
Niniejszym, zawiadamiam, że umowa o świadczenie usług turystycznych zawarta przeze mnie w dniu <data> została wykonana w sposób nieprawidłowy. Uchybienia w sposobie wykonania umowy polegają na:
………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………….
Z uwagi na powyższe, na podstawie art. 16b ust. 3 w zw. z art. 11a ust. 1 i 11b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, żądam obniżenia ceny w kwocie …..……….. (słownie: …………………………………….) zł, co stanowi …… procent ceny imprezy zgodnie z Tabelą Frankfurcką. Ponadto w związku z niedogodnościami doznanymi w trakcie imprezy turystycznej żądam także zadośćuczynienia za poniesioną krzywdę w kwocie ……….…. zł. Proszę o zapłacenie podanych kwot na konto nr …………………………………………..…… .
Reklamacja do biura podróży w wersji Word (doc) – wzór pisma
Za co między innymi możemy się domagać rekompensaty:
Różnica w odniesieniu do zarezerwowanego obiektu
Różnica w miejscowym położeniu (odległość od plaży)
Różnica w sposobie zakwaterowania w zarezerwowanym hotelu (hotel zamiast bungalowów, inne piętro)
Różnica w rodzaju pokoi np. 2-os. Zamiast 1-os.
Wady w wyposażeniu pokoju brak balkonu, brak widoku na morze, brak (własnej) łazienki, brak (własnego) prysznica, brak klimatyzacji, brak radia / TV, uszkodzenia (pęknięcia, wilgoć, itp.), robactwo
Awaria urządzeń: toalety, łazienki, awaria prądu, wody, klimatyzacji, windy
Niewłaściwa obsługa hotelowa (np. brak sprzątania)
Niedogodności: hałas w dzień, hałas w nocy, przykre zapachy
Problem z wyżywieniem: całkowity brak, monotonny jadłospis, niewystarczająca liczba ciepłych posiłków, zepsute (nie nadające się do spożycia) posiłki
Brak basenu lub zabrudzony basen odkryty
Brak basenu krytego
Brak sauny
Brak kortu tenisowego
Brak pola do mini golfa
Brak szkoły żeglarskiej, szkoły surfingu, szkoły nurkowania
Brak możliwości kąpieli w morzu
Zanieczyszczona plaża
Brak leżaków plażowych, parasoli przeciwsłonecznych
Brak snackbaru lub baru plażowego
Brak plaży dla naturystów
Brak restauracji lub supermarketu
Brak instytucji rozrywkowych (dyskoteka, klub nocny, kino, animatorzy)
Brak butików lub deptaków
Brak wycieczek na ląd przy podróżach statkiem
Brak pilota wycieczki
Strata czasu przez konieczną przeprowadzkę
Odlot przesunięty w czasie o ponad 4 godziny
Zamiana środka transportu
Brak transferu z lotniska (dworca) do hotelu